Carsten Lund Pedersen er lektor ved Institut for Business IT på IT-Universitetet i København.
Hans forskningsområde kredser især om forretningstransformation, autonomy-driven transformation, digital transformation, krisetransformation m.m.
Carsten Lund Pedersens arbejde og forskningsprojekter er bl.a. udgivet i Industrial Marketing Management, Journal of Business Research, Psychology & Marketing, MIT Sloan Management Review, og i digitale artikler i Harvard Business Review (HBR.org), MIT SMR, CMR Insights, Nature and NatureIndex m.m.
Ydermere er han medredaktør på bogen ’Big Data in Small Business: Data-Driven Growth in Small and Medium Sized Enterprises’ (Edward Elgar Publishing).
I 2016 afsluttede han sin ph.d. (en erhvervs-ph.d. i samarbejde med TDC A/S) omhandlende frontlinjemedarbejderes kollektive viden. Som led i hans ph.d. var han gæstestipendiat ved M.I.T. Sloan School of Management.
Deusden har Carsten fået overrakt priserne EliteForsk Travel Giant i 2015, DSEB Dissemination Prize i 2017 og var nomineret for DSEB Teaching Prize i 2018.
Læs mere om Carsten Lund Pedersens baggrund, forskning og udgivelser her.